onsdag 27 oktober 2010

Sommarkatten

Det finns någon som inte ser framemot vintern och snön lika mycket som jag.
Ozzy börjar redan visa vilket monster han kan bli då han inte vill vara ute och bli blöt om tassarna.
Inatt var han billig kan jag ju tala om. Han har ju varit så lugn och sovit sig genom de nätter han fått vara inne så jag tänkte att det skadar ju inte om liten slipper gå ut.  Men som sagt, efter ett tag blir han rastlös och inatt fick han för sig att han skulle vara och "peta" på mig otaliga gånger. Jag gick upp men han ville inte gå ut, ville inte ha mat. Nä han ville bara att jag skulle vakna.
Idag kan jag ha lite förståelse för att han inte vill lämna värmen inomhus så som det spöregnar ute men det kan han ju glömma. Då jag lägger mig åker katten ut.

                                                                            Ozzy


Annars så har det varit en hektisk dag som avrundades med ett muskelpass(!) och sen en kopp kaffe hos Sara med päron. Nu: Slappna av och förhoppningsvis sova snart.
Dubbla skift imorgon på das arbeit.

Obs! Fruktansvärt halkigt ute, gjorde världens snyggaste vurpa på Saras infart. Men lite blåmärken kan ju vara snyggt...

Inga kommentarer: