tisdag 3 april 2012

Bvc ---> barnmottagningen

Jag som har hur mycket som helst att göra här hemma innan vi far till fjällen över påsk. Idag har jag inte hunnit få någonting gjort.
Lilla F sov som en kratta och vi gjorde morgon vid 06. Trött, tröttare, tröttaste mamman idag alltså. Slutade att jag somnade sittandes i soffan med Fanny i knät, ca 3 timmar sov vi så, helt otroligt att ingen av oss vaknade tidigare. Ont i nacken hade jag dock när vi vaknade sådär lagom en timma innan vi skulle på bvc för att kolla upp Fannys risiga mage.

De vägde och mätade henne men kunde inte förstå vad som var knas efter denna seriöst avancerade undersökning så vi blev skickade till barnmottagningen på nus. Där gjorde de en grundlig undersökning och ställde tusen frågor. Det finns inga synliga svar så vi får vänta och se om det blir bättre annars så är det troligt att hon är allergisk mot mjölkprotein.

När vi efter en lång eftermiddag på sjukhus och ett besök på Ica blev det en snabb middag och sedan var det pyjamasdax för lilla damen.

Nu lite mys framför tvn innan jag ska göra en tidig kväll så jag orkar och hinner alla sysslor som måste göras imorgon. Slänger in en bild från igår på dom bästa


2 kommentarer:

Josefin sa...

Hoppas Fanny blir bättre snart. Och att hela familjen får lite välbehövlig sömn.

Zalina - Mamma till Olivia sa...

Usch hoppas Fanny blir nöjd snart!

Olivia fick besvärligt i magen efter sin magsjuka och då var vi tvungen att ge henne helt komjölksprotinfri mat under ca 1 månads tid. Det innefattade att steka hennes mat i matfett som hon tålde, mjölkkfri välkling osv så förhoppningsvis kanske en sån kost under en tid skulle lösa problemet!

Lycka till och krama Fanny från faster :-)