onsdag 3 november 2010

8 dagar kvar till helg

Igår dukade vi upp med paltkalas på drottningvägen. Vi blev ett gäng på åtta personer till sist och jag hoppas och tror att jag lyckades ganska bra även om jag inte kokat palt så många gånger i mitt liv. Fick assistans av Julia som skalade 3kg potatis och Anna-Kajsa och Anna bidrog med paltgrytorna. Trevligt, trevligt.

Måste nog bygga ut köket och införskaffa mig ett större köksbord om jag ska bjuda på middag fler gånger.


För vissa har drygt halva arbetsveckan passerat och för andra har den i princip bara börjat. Går på min Jourvecka på fredag vilket innebär att jag inte får helg förräns kl 13.00 nästa torsdag. Nedräkningen har börjat..
Imorgon ska jag däremot dra med mig Julia på stan efter jobbet. Ska köpa något som jag velat ha ett bra tag nu med vad det är det får ni se sen. Måste även till optikern och hämta ut mina nya linser... Känns som om det kan bli en dyr torsdag...

Inga kommentarer: