söndag 31 juli 2011

Storstädning: check!

Igår när jag klev upp så var det varmt men lite halvdassigt väder så jag tänkte passa på att städa, vilket inte annars blir gjort så mycket under sommaren. Hann bara skura upp badrummet så kom solen fram och det blev riktigt kanonfint väder. Äsch då, aja har jag börjat är de väl bara att fortsätta. Det tog hela dagen, man är ju inte riktigt lika snabb och smidig nu för tiden och fötterna protesterar fort.
Hann även koka hallonsylt av bär som jag och Gunilla plockade i förrgår.

Fick även ett telefonsamtal av en som ville komma och kolla på TOFflan, så det var bara att he sig ut och iordningställa den för försäljning. Hade en lampa trasig i halvljuset och jag kan förstå varför det kan bli en del svordommar när den ska bytas, inte direkt gott om plats. Men nu lyser de så fint igen.
Sen att gubben ringe och lämnade återbud, de är smällar man får ta. Det känns ändå lite sorligt att såsmåningom skiljas från min pärla.



I helgen har även trapphuset fått sig lite färg, vilken skillnad! Hela huset fick sig ett lyft.


Inga kommentarer: