torsdag 4 augusti 2011

Denna eviga väntan

Jag vet, de är fortfarande tid kvar till beräknat och jag kan gå över tiden. Vilket jag själv inte tror, kommer liten kring den 20:e så har jag redan gått tillräckligt över tiden enligt mina beräkningar.
Nu börjar jag vara överväntad. Vill få hela förlossningsbiten överstökad och änteligen få se vem det är som bott i min mage alla dessa månader.

Ikväll har jag skruvat upp tavellisten ovanför spjälsängen och fixat iordning, så nu är vi redo! Kanske inte den vackraste tavlan men jag tycker om färgerna och den är nog mer intressant att titta på än en enfärgad vägg.


Igår var vi på 1 års kalas hos Fredriks brorsdotter Olivia. Massor av gott fika bjöd hon på och även ett väldigt gott humör. Hon fick ju så många fina presenter på sin dag. Av oss (Fredriks föräldrar plus mormor) fick hon bla en pall och en gungvespa, en rosa vespa på medar istället för gunghäst.


Den ihopfällbara pallen verkar hon tycka om iaf
Så nu är det fritt fram för våran liten att komma fram, det är ju roligt att de får varsina dagar iaf annars hade det varit typiskt om h*n kommit igår.

När tror DU att det är dags och är det en POJKE eller FLICKA?

6 kommentarer:

Lingontuva sa...

Hej Emma!
Nu minns jag inte exakt vilket datum du är beräknad men jag gissar på 16:e och det är förstås en liten kille! /Carola

Emma sa...

Den 21:a är de beräknat, men jag hoppas du har rätt. Längre än så vill jag inte gå :)

Unknown sa...

Jag drömde i natt att ni fick en pojke som skulle heta Tintin! :-) Men jag tror att Moa får en liten flicka till tremenning och att hon kommer den 18:de augusti! :-)

Sigrid sa...

Flicka, 17 augusti :)

Josefin sa...

Vet hur det känns med denna väntan, men kämpa på snart har du ditt lilla barn i famnen.
Jag är skit kass på att gissa (brukar ha helt fel 99/100) men jag säger Pojke den 12 aug.

Johanna sa...

Jag tror att det blir en liten kille som kommer den 23e augusti