söndag 21 augusti 2011

Dagen D

Idag är/var det äntligen den 21 Augusti 2011, dagen då våran liten var beräknad att anlända. Denna envisa unge har dock inte visat ett tecken på intresse av att komma ut till ett liv utanför min mage.

Imorgon ska jag till barnmorskan igen, jag som hoppats på att inte behöva gå dit mer utan att mitt efterlängtade barn skulle vara född men de verkar inte bättre än att jag får gå dit och lyssna på det istället.

Så imorgon går vi alltså in i v 41 och jag håller tummar och tår att det inte blir någon v 42.

Helgen i övrigt har inte bjudit på några stora överraskningar för min del här hemma. Var ju inställd på att fara på barndop i Skellefteå igår men fick order av Moas mamma att inte komma. Hon var helt säker på att min förlossning skulle starta och ville inte ha mig där. Så dopet missade jag, jag missade då ju även vigseln mellan Moas föräldrar som i hemlighet gifte sig på dopet. Grattis till brudparet Elimä!!

Nu liten stund tv-mys innan de är dags för att sova lite.

1 kommentar:

Unknown sa...

Förlåt Emma...men du missade inget särskilt! Johan och Johanna har då filmat det så du kan nog få se det sen! Bröllopsfesten är du självklart bjuden på, när den nu blir...=)

Lycka till med barnafödande snart nu! =)