tisdag 25 oktober 2011

Uppdrag sova spjälsäng

Har under en tid låtit Fanny sova i liggdelen till vagnen då hon sovit så mycket bättre där. Allt för att få sova lite själv. Nu har jag dock bestämt att det är dags att lite smått börja med kvällsrutiner för att få ordning på hennes nattsömn och min också för den delen. Här är planen:

Ca 19-20.00 pyjamas på
Hon brukar vilja äta lite efter den tiden och ev sova en stund
Sedan har hon ofta en skrikperiod då hon bara är allmänt missnöjd.
Ca 22.00 brukar hon äta och sen somnar hon för natten.
Tanken är att då lägga henne uppe i spjälsängen och sedan stå ut på natten med att det tar tid med mycket vyssande och vaggande innan hon somnar om efter att ha ätit. Nattmål 02 och 05 +- 30 min.

Inatt somnade hon 23 och vaknade 02.15 somnade om direkt efter mat. Vaknade igen 04.40 och då tog det drygt en timme tills hon tillslut somnade. 07.30 bestämde hon sig för att det var morgon. Då lyfte jag över henne till mig, för jag var trött, där hon låg och tjollrade och var jätteglad, tillslut somnade hon om till 09.00!!
Klart godkänd första natt!

Inga kommentarer: