onsdag 28 mars 2012

Hoppsan sa!

Efter en jobbig natt har det idag varit en trött mamma i detta hushåll. 2:a natten i rad som liten vaknar 22.30 och vägrar somna om. Efter att ha vaggat och vyssat i ca 1 timma gav jag upp då hon bara blev mer och mer arg. Mat ville hon inte ha och ligga ner var absolut ett big no no. Tog ner henne och myste i soffan och där satt hon med ett stort leende på läpparna när pappan kom hem från jobbet. Vi testade att lägga henne i våran säng när vi gick och la oss men då började hon bli hysterisk igen så jag hade inget annat val än att gå upp igen. Vi satte oss i soffan där vi tillslut somnade båda två, jag vågade inte röra mig en millieter så att hon skulle vakna igen så gissa om jag hade ont i kroppen när vi gjorde morgon strax efter 07. Ikväll vaknade hon också 22.30 men efter att ha gett henne en flaska somnade hon om. Peppar peppar.

För att piggna till lite grand och få lite luft så gick vi ut på en timmas promenad med Vanessa på eftermiddagen, det var väldigt skönt.
Och hör på det här!! När vi kom hem satte jag Fanny på hennes lekmatta i hörnet i vardagsrummet och gick på toaletten. När jag kom tillbaka så var hon inte kvar på mattan, hon hade krälat/masat sig bort till soffan. Hon fortsatte att visa upp sina nya framsteg och for ända till dörröppningen mot hallen.
Hann dock bara ta en bild för precis då ringde mamma och sen tröttnade Fanny på att fara omkring på golvet...


Liten blir stor och det är bara en tidsfråga tills vi måste barnsäkra hela lägenheten. I soffan kan man inte ha henne längre utan full uppsikt för ser hon något som hon vill ha men inte når så kastar hon sig i full fart framåt för att försökta få tag på det. Hon försöker även att klättra och klänga på saker och människor men än så länge utan framgång men snart så. Hjälp! Vars försvann min lilla bebis?

1 kommentar:

Josefin sa...

Snart börjar hon skolan.. Tiden går väldigt fort numera