onsdag 2 november 2011

Babymassage

Imorse började dagen kl 04.30. Försökte få Fanny att sova lite längre utan framgång. Jippi tänkte jag, det blir en lika bra dag som igår. Men hör och häpna:

Kl 09.00 infann vi oss lä öppna förskolan för första passet med babymassage. Fanny vaknade precis när vi kommit fram efter att ha slumrat till i vagnen påväg dit. Hon verkar gilla det där med att bli masserad för hon jollrade glatt under hela passet. Idag var det benen som var i fokus.
Efteråt var det en trött och hungrig tjej. Hon åt 200ml ersättning och somnade sedan. Jag la henne i vagnen utanför öf medans jag fikade med de andra föräldrarna. Sedan gick vi på en lite längre promenad på vägen hem. Hon fortsatte sova gott så hon fick fortsätta sova ute.
När hon vaknade och jag tog in henne fick hon mat och sedan fann hon sig i att ligga i spjälsängen och lyssna och titta på mobilen som hänger ovanför sängen. Där låg hon snällt och skrattade medans jag städade övervåningen samt rensade bland hennes kläder.
Nu sussar hon sött i vaggan. Det blev en hittills bra dag för hennes del.

Känns lite vemodigt att lägga undan de kläder som blivit för små. Det är redan svårt att faktiskt förstå hur liten de är i början de små liven. Och hur fort de växer, tiden bara springer iväg och det här är bara början. Hjälp!


Inga kommentarer: