torsdag 24 november 2011

Det här med julen

I vanliga fall tycker jag inte man ska tjuvstarta för mycket med julpyntandet men iår är det ju så hiskeligt mörkt jämt då det aldrig kommer snö. Därför har jag nu börjat med att få lite jul i vårat hem.
I vanliga fall brukar jag inte göra så mycket heller, men även om hon inte minns något av det så är det ju iallafall Fannys första jul.

I år blir det mer traditionellt rött, förra året hade jag allt rosa mest bara för att jag kunde. Lite som en revolt mot all julhets.
Det jag tycker är bäst med julen är ändå alla småbelysningar och mysfaktorn. Det jobbiga är frågorna kring vart julafton ska firas och vem som ska få julklappar och vad de ska få.

Än är det ju ett bra tag kvar som tur är. Ska iaf försöka hinna med att baka lite grand innan söndag.
Min mamma har alltid adventsfika, en tradition som jag försöker bevara. Blir aldrig lika mycket och lika gott fika som hon har men jag försöker ju ändå..

Inga kommentarer: