onsdag 9 november 2011

Stolt mamma!

Fanny har sovit hela natten!

Igår hade vi fullt upp på dagen. På eftermiddagen satte jag lilla i bilbarnstolen och skulle fara och tvätta bilen. När jag kommer mot macken så ser jag en bekant bil där. What? Där är min far samt farbror. Det visar sig att farbrodern är där för att köpa en bil.
-Vi tänkte komma och hälsa på Fanny och dricka en kopp kaffe.

Nöt! De kunde ju ha ringt först så jag visste om att de tänkt komma.

Hur som helst så blev det ingen Biltvätt, vi skulle ju få mer besök lå kvällen så tiden räckte inte till.

Men nu till ämnet.
Fanny åt vid 15.00 så jag tänkte att senast 19.00 får hon mat igen. Vi städade på här hemma och vid 18 la jag henne i vaggan mest för att få händerna fria.
Hon låg där så snällt och filosoferade. Strax bakom 19 kom Therese och då hade F somnat till lite. Ingen större fara skedd. Hon vaknar säkert snart tänkte jag. (mat och pyjamas dags)
Klockan 22 vaknade hon.

Kors i taket. Ingen mat på sju timmar!
Då fick jag en idé att testa något nytt. Om hon klarar sig så länge på dagen så borde hon ju kunna göra det på natten också.
Sagt och gjort, när hon vaknade vid 03 så gav jag henne bara nappen och hon somnade om efter ett tag. Dock vaknade hon efter ca 40 min igen och då fick hon käk.

Sedan sov hon till kl 8!! Jag var uppe före henne då vi skulle på babymassage kl 9.

Hoppas trenden håller i sig och att hon börjar skippa ett mål om natten.

Oj ett långt och ointressant inlägg. Men kan inte låta bli då jag är så nöjd över min lilla tös.

Inga kommentarer: