tisdag 1 november 2011

Världens grinigaste unge

Idag har jag haft världens mest grinigaste unge. Ingenting har varit bra, tror hon har varit lite övertrött för hon har knappt sovit nått idag alls.
Gick ut med henne i vagnen en sväng så hon skulle somna, sen brukar hon sova bra ute, idag sov hon bara 10 min sen var hon skrikig och klarvaken igen. Jag har testat allt men hon har bara varit missnöjd.

Då Fredrik kom hem från jobbet fick han ta henne en stund så jag kunde vila, det tar på krafterna att bära på en gråtande unge hela dagen.
Innan pyjamastime testade jag en ny taktik för att få henne på bättre humör och att hon skulle sova lite.
Jag satte henne i badet och sen fick hon mysa i min famn framför brasan. Då somnade hon änteligen och har sovit sedan dess. Nu är det dock snart dags för lite mat, jag hoppas hon somnar om sen.

Imorgon på morgonen ska vi på babymassage på öppna förskolan så då ska vi vara pigga och glada, håller tummar och tår för att det ska gå vägen.

Inga kommentarer: