lördag 5 november 2011

Forts Uppdrag: Sova Spjälsäng

Här kommer det en liten uppdatering om hur det gått med spjälsängssovandet. Resultat: Över förväntan!
Hon är inte alltid med på noterna att det är dags att göra kväll så det brukar bli lite senare än tänkt. I övrigt går det bara fint, hon somnar t.om själv vissa kvällar. Efter hon ätit sitt sena kvällsmål (som numer är 21-22) så brukar jag lägga henne i sängen (ibland tidigare om hon är trött) och säga Godnatt Fanny! sedan får hon ligga där tills hon antingen protesterar eller somnar.
Protesterar hon brukar jag gå upp till henne och många gånger räcker det att jag står bredvid hennes säng en stund så somnar hon. Ibland får jag lyfta upp henne en stund och vagga lite, sedan somnar hon själv så sött.

Hon äter fortfarande vid 2 och 5 eller nu med vintertid blir det ofta 1 och 4. Tyvärr så gör hon ofta morgon efter sena nattmålet. Försöker dribbla bort henne så hon ska sova lite längre, men hon är oftast klarvaken och på strålande humör så jag inte kan neka henne.

Kanske inte helt enligt "reglerna" men det funkar fint för oss att göra på detta sätt.

1 kommentar:

Josse sa...

Heja heja!